Over Cyclo Online

Cyclo Online is...

een wielren management spel waar je als speler de baas bent over een eigen wielerploeg en daarmee verantwoordelijk voor het hele team. Zo onderhandel je met de sponsoren, koopt het materiaal in en traint de renners passend bij de tactiek.

Uiteindelijk selecteer je de juiste renners voor de te rijden koersen. Met het winnen ervan en bijvoorbeeld het binnenhalen van truien krijgt de speler prijzengeld van de organisatie en een beloning van de sponsor. Er zijn losse competities voor dames en herenteams. Een speler kan één team in beide competities managen.

Beter materiaal..

kun je beter met dat prijzengeld kopen in de winkel, betere renners aantrekken op de transfermarkt of zelfs een betere staf samenstellen. Zo kun je jezelf voorbereiden om de moeilijkste koersen te winnen. Het plaatje hiernaast is slechts een voorbeeld, volg ons voor echt beeldmateriaal uit het spel.

Je ploeg begint op het laagste niveau en speelt tegen andere spelers van vergelijkbaar niveau. Door het behalen van goede resultaten wordt je aan het einde van een seizoen opnieuw ingedeeld. Hoe meer punten je scoort hoe sneller je stijgt. Zo kun je na een goed seizoen zomaar twee of drie competities omhoog schuiven.

Een renner..

heeft een basisniveau en een potentieel niveau. Door middel van trainen kan de speler voor zijn renners bepalen welke vaardigheid er verbeterd wordt. Als het potentieel opgebruikt is kan het door training herinvesteert worden. Elke week heeft training effect en kan het potentieel toegekend worden aan de gewenste vaardigheid.

Een seizoen duurt 13 weken waarin er koersen gereden worden. Elke week zijn er minimaal 2 koersen te rijden. Het spel kent vijf type koersen. Zo zijn er vlakke koersen voor de sprinters of kasseienexperts, tijdritten zijn prooi voor de beste tijdrijders, heuvelklassiekers voor de aanvallers en echte klimritten voor de berggeiten. Er zijn per seizoen 3 grote rondes van ongeveer een week.

Voor elke koers..

geef je aan welke renners je selecteert en wat hun rol en tactiek is. Renners zijn kopmannen, knechten, sprinters of aanvallers. Moeten ze werken voor het eindklassement van hun ronderenner of mogen ze jacht maken op de rit-overwinning? Hoe moeten de renners reageren op bijzondere gebeurtenissen? Tactieken worden vooraf bepaald, tijdens de koers heb je daar geen invloed meer op.

Wedstrijden kunnen live gevolgd worden. Het verloop van een koers duurt ongeveer 30 minuten waarin de updates via een liveticker doorgegeven worden. Zo wordt er van minuut tot minuut het verloop van de koers geupdate. Het koersverslag kan ook later gelezen worden.