De spanning van een goede koers vertalen naar een nog spannender spel is Arjens grote uitdaging by Cyclo Online. Als Gamedesigner is het zijn rol om het spel te ontwerpen. Het gaat dan niet om hoe het spel er uit ziet, maar wel om wat een speler waar kan doen. Hoe het spel reageert op de keuzes die een speler maakt.
Er zjn er maar weinig die voor een koers als "De Ronde van Kazachtstan" voor de buis gaan zitten, Eric is er zo een. Hij is de oprichter van AcademySoft en het idee voor Cyclo Online komt ook bij hem vandaan. In het project heeft Eric de rol van programmeur en houd hij de planning in de gaten. Als de enige actieve wielrenner in het team probeert hij de anderen een beetje bij te brengen hoe een koers verloopt.
Binnen AcademySoft vervul ik sinds kort de rol van grafisch ontwerper. Voor Cyclo Online heb ik o.a. de rewardbadges voor de crowdfundig, de achievementlogo’s en het (binnenkort te onthullen) logo ontworpen. Vanuit grafisch oogpunt willen we met Cyclo Online aansluiten bij de trend zoals die nu binnen de wielersport te zien is; strakke, hoekige vormgeving in combinatie met kleurrijke, contrasterende kleuren.